18.3.12

Reisefeber

av Mairen Robertsen - translatør hos offroadfinnmark

offroadfinnmark er en liten bedrift bestående av et knippe fantastiske mennesker som tar utfordringer på strak arm. Det er alltid rom for nye ideer, ingen spørsmål er for dumme (vel.. sånn hovedsaklig. Å spørre etter brillene man har på hodet stiller i en klasse for seg.) Poenget er hvertfall at en av de tingene man lærer i en liten bedrift med ildsjeler er at man må være fleksibel, løsningsorientert, kjapp og målbevisst.
For meg er denne studie/opplevelesturen til Afrika et veldig godt bevis på akkurat det. Veien var ikke lang fra idé til utredning når Conny gikk igang med søknadsprosessen. Hun har lagt ned masse arbeid og imponert stort med å få gjennom denne reisen - det er få som klarer å organisere så mye, så grundig på så kort tid! Selv fikk jeg vite at jeg får være med for 2 uker siden. Jeg føler meg skrekkelig priviligert!! Studiereisen vår til Cape Epic blir spennende, givende, lærerik og kommer til å hjelpe oss til å gjøre offroadfinnmark 2012 en enda bedre opplevelse for ryttere, sponsorer, publikum og frivilligstaben!
Et av mine ansvarsområder i planleggingen av denne turen har vært pakklisten. Som den kontrollfreaken jeg er har jeg selvsagt tatt denne oppgaven med det dypeste alvor, funnet butikker rundt hotellet vårt i Cape Town der vi kan handle de tingene vi ikke tar med fra Norge osv.
Cape Epic rittet har en egen liste over ting vi burde ha med, og der sto vi skulle pakke i såkalte "tog bags". Dette er en type bag som tåler skikkelig juling, noe våre kommer til å få siden de blir transportert rundt mellom de forskjellige sjekkpunktene ettersom rittet går osv. Da jeg ikke hadde en slik begynte jeg å søke dem opp på nett, og fant fort ut at disse ligger på et prisnivå som slett ikke samarbeider med egenandeler, lommepenger og alle de andre utgiftene.
Videre leting førte meg så til en butikk som hadde sin egen versjon av denne typen bag til halv pris. Helt perfekt! Jeg trommet sammen en shoppingsjåfør og dro på jakt. Jeg fant, og var strålende fornøyd.
Kjøpte sovepose og en del annet som selvsagt også står på pakklisten, og vel hjemme begynte jeg å pakke nedi bagen, sånn, for å komme igang.
Måtte fort innse at jeg er kvinne i ordets mest håpløse forstand, jeg har alltid med meg mye på reise. Endte opp med at jeg måtte ringe shoppingsjåføren og ta vendereis til storsentret - bagen måtte byttes til en større størrelse. Jeg fikk noen alldeles frekke kommentarer angående min evne til å kunne bære denne bagen. Underlig, ikkesant?





På bildet skulle det stå: HERE I come! Min feil - Conny :-)

No comments: